💎 به نام حق 💎 🦋 جلسه ی اول با اولیا 🦋 با عرض سلام و تبریک…

💎 به نام حق 💎
🦋 جلسه ی اول با اولیا 🦋
با عرض سلام و تبریک سال تحصیلی جدید، خدمت تمامی اولیای گرامی

بنده…… آموزگار پایه ی …..هستم و به لطف خدا، قرار هست که امسال در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان، در خدمت شما اولیای محترم و فرزندان عزیزتان باشم.

عزیزان، با توجه به اینکه، احتمال می رود تا ایجاد شرایط مناسب جهت حضور دانش آموزان در مدرسه، امسال هم شروع سال تحصیلی به صورت مجازی باشد؛ لذا بر آن شدیم تا در همین جلسه ی اول، ضمن آشنایی با شما اولیای گرامی، نحوه ی ارائه ی مطالب آموزشی و خواسته های خود از اولیا و دانش آموزان را مطرح نماییم تا به لطف خداوند متعال، با آمادگی لازم سال تحصیلی جدید را شروع کنیم.
البته در سالی که گذشت، همگی با شرایط تدریس مجازی آشنایی پیدا کرده ایم؛ اما بهتر است که با توجه به تجربیاتی که در این مدت کسب کرده ایم؛ با یک برنامه ریزی بهتر به استقبال سال تحصیلی جدید برویم تا در کنار هم از آموزش مطالب جدید، لذت برده و نهایت استفاده را از حضور هم چه در مجازی و چه حضوری ببریم.
بنده با توجه به شرایط موجود، به نوبه ی خودم به شما قول می دهم که به لطف خدا، تمام و کمال مطالب آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار داده و تا جایی که امکان دارد از هیچ کمکی در جهت پیشرفت تحصیلی آن ها، دریغ نکنم. لذا برای محقق شدن این هدف، خواستار مطالب زیر از شما و دانش آموزان گرامی هستم:
۱- حضور به موقع دانش آموزان در زمان های کلاسی
۲- مطالعه ی به موقع مطالب ارسالی و دیدن و شنیدن فایل های ارسالی و پرسیدن اشکالات احتمالی ( بر حسب تجربیات به دست آمده از سال قبل، برخی دانش آموزان به بهانه های مختلفی، مطالب ارسالی را مطالعه نکرده و فایل های ارسالی را ندیده و گوش نداده بودند که این به ضرر خودشان تمام شد.)
۳- انجام به موقع تکالیف خواسته شده برای یادگیری بهتر و ارسال آن در زمان خواسته شده.( انجام تکالیف از طرف اولیا، باعث تنبلی دانش آموز و ضعف در یادگیری وی خواهد شد؛ همچنین آموزگار به خوبی از مشکلات آموزشی دانش آموزان مطلع نشده و در صدد رفع آن ها بر نخواهد آمد. ارسال به موقع تکالیف هم موجب خواهد شد که آموزگار به موقع در زمان مشخص شده، آن ها را کنترل کرده و باز خورد مناسب را ارسال بکند؛ چرا که آموزگار هم برای زندگی خودش برنامه ریزی دارد و قرار نیست که ۲۴ ساعته وقت خود را صرف آموزش بکند.)
۴- مطلع کردن به موقع آموزگار از مشکلات دانش آموز ( چه از نظر آموزشی و چه از نظر امکانات)
۵- نظارت اولیا به حضور دانش آموزان در کلاس( گاهی دانش آموزان فقط اعلام حضور کرده و از کلاس درس مجازی خارج می شوند و موقعی که معلم مطلع شده و آن را به دانش آموز اطلاع می دهد، دانش آموز بهانه هایی غیر قابل قبول را عنوان می کند؛ که این مورد باید توسط اولیا نظارت شود.)
۶- اهمیت دادن به تمامی دروس( تمامی دانش آموزان باهوش هستند و فقط استعداد ها و خواسته های آن ها با هم فرق دارند که با برنامه ریزی درست می توانند در مسیر مناسب قرار گرفته و به موفقیت برسند.)
۷- تلاش دانش آموز برای رفع اشکالات احتمالی( برخی دانش آموزان با یک بار مطالعه مطالب را می آموزند؛ اما برخی دیگر نیاز به تمرین و تکرار بیشتر دارند و این به معنی برتری یک گروه نسبت به گروه دیگر نیست؛ بلکه توانایی های یادگیری آن ها متفاوت هست و تنها تلاش و کوشش دانش آموز برای معلم اهمیت دارد؛ پس باید دانش آموز با اطلاع از سطح توانایی خویش، تلاشش را برای یادگیری بهتر انجام دهد و در صورت نیاز در این راه از آموزگار خود راهنمایی خواسته و به راهنمایی های آموزگار خود عمل کند.)
۸- عدم راهنمایی درسی توسط نظر شخصی اولیای گرامی( برخی اولیای عزیز، باتوجه به آموخته های خود، در صدد آموزش مطالب درسی بر می آیند که این کار در روند آموزشی فعلی، اختلال به بار می آورد.)
۹- اطلاع به موقع انتقادات سازنده ی اولیای محترم از معلم و ارائه ی پیشنهادات سازنده، توسط نماینده ی اولیا به معلم
۱۰- داشتن یک برنامه ی متعادل در خانواده برای اینکه با توجه به آن، دانش آموزان هم بتوانند به آموزش مطالب درسی پرداخته و هم به تفریح خود در کنار عزیزانشان بپردازند.

ناگفته نماند که برای یادآوری مطالب سالهای گذشته، در شروع هر درسی از هر کتابی، مطالب سالهای قبل مربوط به آن درس، توسط معلم، مرور خواهد شد.

امید است که با رعایت شرایط گفته شده، توسط اولیای محترم و دانش آموزان عزیز، سال تحصیلی جدید را به لطف خدا، به خوبی شروع کرده و با موفقیت به پایان برسانیم.

با تشکر از همگی شما عزیزان…….