همکاران ببخشید میخوام فعالیت صفحه ۴۵ رو برای بچه ها توضیح…

همکاران ببخشید میخوام فعالیت صفحه ۴۵ رو برای بچه ها توضیح بدم
اما نمیتونم چطوری بگم که ۲۳۴ چطوری به ۱۰ نزدیکه
یا چطوری اعداد اعشاری رو روی محور نشون بدم

———————————————-

234 هزارم به 10 نزدیک نیست

———————————————-

چرا؟؟

———————————————-

چون هزار هزارم میشه یک واحد کامل ولی کسری که صورتش 234 باشه تا هرار خیلی فاصله داره پس تا یک واحد کامل فاصله داره پس به ده نزدیک نیست

———————————————-

برای نشون دادن اعداد اعشاری روی محور بهتر است اعداد اشاری رو به کسری تبدیل کنیم و بعد روی محور نشون بدیم
یا اینکه بگیم یک واحد وقتی به ده قسمت تقسیم بشه هر قسمت یک دهم میشه و وقتی فاصله ی یک دهم تا دو دهم رو ده قسمت کنیم هر قسمت یک صدم میشه و وقتی فاصله ی یک صدم تا دو صدم رو به ده قسمت تقسیم کنیم یک هزارم میشه وقتی بچه ها این رو درک کنند خیلی راحت اعداد اعشاری رو روی محور میتونن نشون بدن

———————————————-

عالی بود ممنون

———————————————-

یعنی در صفحه ۴۵ که گفته با کارتها ‌عدد نزدیک به ۱۰ رو بنویسید ۲۳۴/.اشتباه؟ ؟

———————————————-

نه گفته نزدیک ترین عدد به 10 رو درست کنید که باید بنویسیم 10/234 که از 234 هزارم صرف نظر میکنیم چون خیلی کوچک هست و 10 می ماند